21 artistes catalans actuaran a la 25ª edició del Sónar del 14 al 16 de juny a Barcelona

Sónar+D comptarà també amb una àmplia representació d’institucions públiques, empreses i experts catalans del sector de les tecnologies creatives

redacció.- Un total de 21 artistes catalans actuaran als múltiples escenaris del Sónar, el festival de música avançada que celebra la seva 25ª edició del 14 al 16 de juny a Barcelona. Una programació que incorpora un ampli ventall de propostes dins de les corrents globals més interessants del moment. Tots ells tenen en l’aparador del Sónar una oportunitat única per donar a conèixer la seva música tant al públic local com internacional.
Per primera vegada, l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) col·labora amb el Sónar per organitzar sota la marca d’internacionalització, Catalan Arts – Music, una trobada amb la premsa internacional. La sessió s’adreça exclusivament als periodistes internacionals acreditats al Sónar amb l’objectiu d’oferir una introducció de l’escena catalana i presentar les últimes novetats en el terreny de la música electrònica feta a Catalunya.
Les propostes dels artistes catalans programats al Sónar de dia i Sónar de nit d’enguany són molt variades i són una clara demostració de com l’escena electrònica a Catalunya està plenament integrada en els principals corrents internacionals del gènere. L’àmplia oferta de clubs i festivals, tant a Barcelona com al conjunt del país, fan que la importació i exportació d’influències i energies d’escenes d’altres llocs es produeixi de forma orgànica i fluïda. Amb aquestes accions, l’ICEC vol ajudar els agents i empreses catalanes a ser també visibles en el circuit global.
Artistes catalans a Sónar de dia 2018: Atzar, Big Menu & friends, Clip & Cora Novoa, Deep Resonance, Ivana Ray Singh, Lucius Works Here + Oxlabb, Museless, Mueveloreina, Olde Gods, Pina + Gnomalab, Refree, Rosalia, Steve Lean i Undo.
Artistes catalans a Sónar de nit 2018: Alicia Carrera, Alizzz, Angel Molina, C.E.E. Shepherds, Dj2d2, John Talabot i WBMS.
Per oferir una difusió més àmplia durant el festival, Catalan Arts – Music ha editat un flyer que s’inclourà dins de la bossa oficial que rebran tots els professionals acreditats al Sónar+D.
Juntament amb la guia també s’oferirà a la premsa internacional acreditada la compilació Electronic Music from Catalonia 2017. El CD editat per Catalan Arts, que inclou 14 temes de grups i intèrprets d’origen català, és un dels materials promocionals que es distribueix normalment en les fires i esdeveniments professionals als quals assisteix l’ICEC.
Es poden escoltar els 21 artistes que actuaran en aquesta edició del festival a través de la llista de reproducció a Spotify “Catalan Music at Sónar Barcelona 2018”.
Finalment, es reforçarà la promoció de la indústria musical catalana mitjançant les xarxes socials (@playcatalan a Twitter i catalanarts a Facebook) i a través dels newsletters per a professionals internacionals de Catalan Arts.
Presència catalana al Sónar+D
La programació del Sónar+D 2018, el congrés internacional de creativitat i tecnologia que es du a terme junt al Sónar cada juny, comptarà també amb una àmplia representació d’institucions públiques, empreses i experts catalans, reflectint el pes que Catalunya té actualment dins del sector de les tecnologies creatives.
Al MarketLab hi seran presents des d’escoles de disseny fins a centres d’investigació punters com el Barcelona Supercompunting Centre, així com les nou empreses joves locals que han estat seleccionades per participar al Startup Garden d’aquesta edició. També, més de 10 experts catalans participaran com a ponents en les conferències programades durant el festival.
19 participants a Sónar+D Talks: Albert Barqué-Duran, Efrain Foglia, Elizabeth Muirhead, Ignasi Ribas, Irma Vilà, Isaki Lacuesta, Javi Creus, Javier Blánquez, Joana Moll, Jordi Portell, Lila Pla Alemany, Marina Aísa, Marc Marzenit, Mercè Tell, Montse Virgili, Oriol Rosell, Pere Estupinyà, Raül Fernández i Sergi Sagues.
9 startups a Startup Garden: Acqustic, Broomx Technologies, eStrems, Filmclub, MusicList, Sekg, Unison Rights, Voctro Labs i Watchity.
6 entitats al Marketlab: Barcelona Supercomputing Center, Elisava, Eurecat – Centro Tecnológico de Cataluña, Grau Modular, IED Barcelona – Escola Superior de Disseny i Institute for Advanced Architecture of Catalonia.