Arrenca el festival BACHCELONA 2018

BACHCELONA celebra la sisena edició i després d’haver passat per Edinburgh el passat juny amb el nou EDINBACH, torna a la seva ciutat natal, Barcelona.

Redacció.-Al BACHCELONA tothom hi té lloc i tothom tindrà l’oportunitat d’apropar-se a la música d’aquesta gran figura, que a vegades ens pot sembla inclús intimidatòria.
Destaquem especialment un BACH INAUGURAL amb l’ensemble i cor de la casa, el BZM ensemble i cor BZM que ens obren les portes a Bach amb les cantates BWV 52, 174 i 207 on s’hi podran reconèixer fragments dels famosos concerts de Brandenburg.
TON KOOPMAN
Un any més aquest gran músic i expert en la música del gran geni de Bach, acompanyarà el BACHCELONA i el podrem veure actuant en dues ocasions. El dissabte 21 de juliol oferirà la
conferència BACH EN PARAULES al Palau Baró de Quadras, una trobada imprescindible per als més melòmans.
Per altra banda cal remarcar un projecte molt especial gràcies a col·lbaboració del SCIC (Secretariat de Corals Infantils de Catalunya) i Ton Koopman per haver creat enguany el concert BACH PER A NENS, on Ton Koopman dirigirà les aventures de Don Quixot amb l’ajuda d’un ballarí i una actriu i sobretot amb el protagonisme dels cors de Cor Sant Esteve de Castellar del Vallès i el Cor Benjamin Britten de l’IEA Oriol Martorell. Aquest concert tindrà lloc el 22 de juliol a
les 19h al Palau de la Música (Petit Palau).
ELS ESPAIS I ELS PARTICIPANTS
El BACHCELONA passarà per el Palau de la Música (Petit Palau) amb el concert inaugural i el concert familiar. El Recinte Modernista de Sant Pau acollirà els dos concerts de BACH DE
CAMBRA amb l’Ensemble Baroque de Toulouse i Shunske Sato, a més a més d’una especial ballada de swing. Al Palau Baró de Quadras podrem conversar amb Ton Koopman i a la CasaVicenç gaudirem d’una gran cellista, la Clara Pouvreau. Al Museu Frederic Marès ens espera un itinerari musical acompanyat per un tast de vins al pati del museu. Joan Vives ens acosta la música de Bach a través del Museu de la Música i el Palau Güell acull un concert per a orgue i cant amb la soprano Carine Tinney i l’organista Michael Harris. A la Filmoteca de Catalunya hi tindran lloc tres FLASH BACH, on es projectaran tres documentals diferents vinculats a Bach.
Finalment, el BACHCELONA arribarà al seu final amb un concert d’un conjunt de joves músics catalans amb gran projecció internacional, el Trio Fortuny, a la Fundació Catalunya La Pedrera. El ALL YOU NEED IS BACH a la Fundació Enric Miralles presenta l’acordionista i virtuós Philippe Thuriot que conclou el festival amb improvisacions sobre Bach amb estils ben singulars com el tango, ritmes balcànics o fins i tot inspirant-se en els Beatles.