Arriba una nova edició de l'Animac, la Mostra Internacional de Cinema d'animació de Catalunya

Un dels principals objectius D'aquest any serà obrir la mostra a altres disciplines

De L’1 al 4 de març arriba a Lleida una nova edició D’Animac, la Mostra Internacional de Cinema D’Animació de Catalunya; una de les cites més esperades dins del sector de L’animació, per la seva singularitat i caràcter, que ha anat forjant al llarg dels seus anys D’existència.



Animac 2012 comptarà amb convidats de luxe com Javier Mariscal, Joaquín Reyes, Juanjo Saéz, Michael Rose, Sarah Cox, Vicent Arlandis, Jerzy Kular, Miguel Gallardo, Sam Orti o les productores Dvein i Physalia, entre molts D’altres.



La convidada especial D’Animac 2012 serà Suzie Tempelton, qui donarà una masterclass i de qui es farà una retrospectiva.


Aquest any es fa una forta aposta per les presentacions i taules rodones presentades per varis experts en el món de L’animació, i divideix la seva programació en dos grans blocs: les projeccions i les conferències.



La Mostra presenta moltes novetats i en destaquen la creació de dos nous espais; AnimaCrea i AnimacVillage, dos punt de trobada i creació dins de la mostra.



AnimacVillage, és el nou espai que té com a objectiu crear un punt de trobada entre el públic, creadors, productors… i fomentar L’espai de festival.
AnimaCrea, estarà destinat un espai de trobada obert a tothom (grans i petits) per a experimentar L’animació de primera mà a través de projeccions i de tallers amb diverses tècniques animades i pre-cinematogràfiques

Dins les projeccions, L’Animac amplia enguany el nombre de films projectats. Es doblen les sessions de curtmetratges de dues a quatre, per potenciar aquestes sessions ?ànima del festivaL’ i crea L’Open Screen, una pantalla oberta i gratuïta al públic que es situarà a L’espai.



Una altra novetat és que, aprofitant la presència de grans professionals de L’animació durant la Mostra s’han creat les Portfolio Sessions, un espai on professionals emergents podran compartir els seus projectes amb ells.


Un dels principals objectius D’aquest any serà obrir la mostra a altres disciplines, entenent L’animació com a una activitat global, que toca molt de prop la il·lustració, el món editorial o els motion graphics, entre D’altres.



Seran quatre dies de projeccions de cinema D’animació, presentacions, taules rodones, sessions escolars, sessions per a públic infantil, cursos de tècniques D’animació, tallers, fira i espais de creació, que posaran a Lleida en al mapa nacional i internacional i dinamitzaran la vida cultural de la ciutat.   
Etiquetes:
,