
11 ag. 2010 Barcelona – València – Palma: una història de confluències i divergències
Exposició al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
El CCCB i el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya presenten fins al 12 de setembre de 2010, L’exposició «BVP», comissariada per Ignasi Aballí, Melcior Comes i Vicent Sanchis. La mostra és una aproximació a les confluències i divergències de tres ciutats mediterrànies: Barcelona, València i Palma.
Es tracta de tres ciutats que en molts moments han anat de la mà o han transitat sobre les mateixes línies de força, la qual cosa es fa patent quan avaluem la seva història i pensem de quina manera han evolucionat en els últims segles. Així, més enllà de la llengua comuna, trobem una arquitectura i un urbanisme semblants, una geografia humana perfectament equiparable i una estètica urbana que les agermana, tot i que sempre han conservat cada una D’elles les seves particularitats, passant per èpoques de distanciament i de confrontació.
L’exposició mostra la situació present de Barcelona, València i Palma, desenvolupant dos aspectes fonamentals: el paisatge urbà i el paisatge humà. S?estructura a partir dels apartats següents:
- La ciutat del futur
- Llengua
- Ciutat espectacle
- Ciutat lletja: corrupció urbanística i turisme
- Ciutat hedonista
- Ciutat medieval