La Biennal de Fotografia Xavier Miserachs de Palafrugell celebra la X edició i commemora el 20è aniversari de la mort de Xavier Miserachs amb l'exposició inèdita “Costa Brava Show”

La Biennal, centrada en fotografia documental, difon el treball de grans figures nacionals i internacionals, dona suport a l’obra de joves fotògrafs i descobreix treballs de fotògrafs anònims de la comarca que han documentat la història recent del país.

Redacció.-Enguany la Biennal commemora el 20è aniversari de la mort de Xavier Miserachs(Barcelona, 1937-1998), un dels fotògrafs més importants del país, premi Gaziel (1997) i Creu de Sant Jordi (1998), i que va establir una estreta relació amb l’Empordà des dels anys seixanta.
La Biennal ret homenatge a Xavier Miserachs amb l’exposició Costa Brava Show, una mostra inèdita amb fotografies del llibre homònim editat l’any 1966 per Kairós −amb textos de Manuel Vázquez  Montalbán i Peter Coughtry− i considerat avui en dia un clàssic i una peça de col·leccionista.
L’exposició, comissariada per la Biennal de Fotografia, mostra una selecció de 24 còpies úniques en blanc i negre i en colorreenquadrades seguint el format original del llibre. Les imatges remeten als primers anys del turisme al país i a la relació amb les formes de vida més tradicionals, amb una mirada documental, irònica i amb el peculiar sentit de l’humor de Xavier Miserachs.
Miserachs va realitzar diversos reportatges fotogràfics sobre l’incipient turisme que va transformar la societat i el paisatge de la comarca, i a la dècada dels vuitanta es va establir a Esclanyà −a tocar de Palafrugell−. Alguns dels llibres fotogràfics de Xavier Miserachs han configurat durant dècades les imatges de Barcelona i de la Costa Brava. Destaquen Costa Brava Show (1966) i Barcelona. Blanc i Negre (1964), entre molts altres. Un any després de la seva mort, un grup d’amics i amants de la fotografia van retre-li homenatge amb la celebració de la primera Biennal.