
29 gen. 2017 Bòlit, Centre d'Art Contemporani acull l'exposició "A sense of wonder", de Carles Congost
La mostra és una coproducció entre el Bòlit de Girona i el Centre d’Art la Panera de Lleida
Redacció.- “A sense of wonder”, es una coproducció amb el Centre d’Art la Panera de Lleida. Aquests dos espais d’art formen part de la Xarxa de Centres d’Arts Visuals de Catalunya impulsada pel Departament de Cultura.
L’exposició recull quatre projectes videogràfics de l’artista olotí Carles Congost: The Artist behind the Aura (2014); Simply the Best (2016); Abans de la casa / Un biopic inestable a través del sonido Sabadell (2015), i Wonders (2016). En aquests treballs, Congost, amb desinhibició, fa servir referents del món del pop o de la cultura de masses, mitologies personals, i molts d’altres aspectes que han caracteritzat la seva obra, difícil de classificar de forma convencional.
L’exposició es complementa amb un catàleg coeditat entre el Bòlit, Centre d’Art Contemporani de Girona, el Centre d’Art la Panera de Lleida, el M|A|C Mataró Art Contemporani i el Departament de Cultura. La publicació compta amb textos de Carles Congost, Eloy Fernández Porta i David Santaeulària i s’ocupa de tota la producció de l’artista entre els anys 2010 i 2016.
Aquests dos projectes, exposició i catàleg, s’originen en la 2a edició del Premi de Videocreació. El premi, impulsat per la Xarxa de Centres d’Arts Visuals de Catalunya, l’Arts Santa Mònica, el Departament de Cultura i el Festival LOOP Barcelona, va ser atorgat a Carles Congost per l’obra “Wonders”.
“Wonders” és una coproducció de la Xarxa de Centres d’Arts Visuals de Catalunya, LOOP Barcelona i Arts Santa Mònica. El Premi de Videocreació té com a objectiu desenvolupar accions que puguin desenvolupar-se en xarxa i promou el treball d’artistes que destaquen pels seus plantejaments innovadors en el procés de creació.
Xarxa de Centres d’Arts Visuals de Catalunya
“Wonders” es va presentar al M|A|C Mataró Art Contemporani, a Lo Pati Centre d’Art de Terres de l’Ebre a El Teler de Llum de Tarragona i ara es podrà gaudir al Bòlit fins el 30 d’abril de 2017. El proper 18 de maig es presentarà al Centre d’Art La Panera de Lleida, fins al 15 d’octubre de 2017.
Aquests centres i espais d’art formen part de la Xarxa de Centres d’Arts Visuals de Catalunya creada per a garantir una presència bàsica de les arts visuals contemporànies i equilibrar el teixit artístic en el conjunt de Catalunya. La Xarxa de Centres d’Arts Visuals de Catalunya facilita l’accés a les arts visuals a la ciutadania i fomenta l’educació i la dinamització comunitària.
Activitats entorn de l’exposició
El Bòlit durà a terme activitats adreçades al públic general. El dijous 16 de febrer tindrà lloc la presentació del catàleg “A sense of wonder” a l’Espai 22 de la Llibreria 22. El dijous 2 de març tindrà lloc la presentació i la projecció de Bad Painting Series i Paradigm al Cinema Truffaut. Els dies 22, 23 i 24 de març tindrà lloc el taller The Time of my Life al Bòlit_StNicolau i el dissabte 29 d’abril es presentarà el vinil Això que sona és nostre, de Josep Xortó i The Congosound.