Catòliques i de dretes, una producció de la sala Trono escrita i dirigida per Oriol Grau, arriba aquest divendres al Teatre La Gleva

El muntatge, que combina humor irreverent i música, es podrà veure del 9 al 19 de març

Redacció.- El proper divendres 9 de març el Teatre-Espai Cultural La Geva acollirà l’estrena a Barcelona de Catòliques i de Dretes, una producció de la Sala Trono escrita i dirigida per Oriol Grau. En format cabaret, el muntatge combina humor irreverent i música, un total de 8 cançons composades per Enric ‘Xato’ Grau, membre del grup Dr.Calypso. Maria Bravo Font i Rut Enguita Márquez són les dues actrius que cantaran en viu les cançons, que il·lustren moments claus de l’espectacle a ritme de Soul, Blues, Disco, Salsa, Rhythm and Blues, House, Pop…L’obra estarà a la cartellera de La Gleva del 9 al 19 de març.
Catòliques i de dretes planteja un supòsit de ficció: que les dones carques es modernitzin. Però el fil argumental que ironitza sobre aquest perfil social, és només el pretext per acabar jugant amb les diferents disciplines pròpies del gènere del cabaret: teatre, música, humor i també ball, màgia, teatre negre, lluita i streaptease en la línia del neoburlesque. D’aquesta manera, el públic es troba amb Dues senyores de tarannà̀ conservador que presenten a l’audiència una sessió ideològica amb números de cabaret, per suposadament, posar el públic al dia dels valors tradicionals. En aquesta trobada d’amigues catòliques i de dretes on es convida a l’espectador, les protagonistes han preparat un encadenat d’esquetxos i de cançons on repassen la petjada d’algunes dones ocultes en la historia: Olympia de Gouze, Hipàtia, Salomé i Zelomí, Lilith o Mata-Hari. Temes com la virginitat, l’adulteri o els homes, son tractats amb tota la sinceritat.
Però̀ fins i tot entre les senyores d’ordre poden aparèixer les discrepàncies més radicals…

Etiquetes: