Comença el II Congrés Internacional de Llum i Mapping, un espai de diàleg i reflexió amb artistes i comissaris de referència d’arreu del món

El Festival Internacional de Mapping de Girona (FIMG) inclou el III Concurs Internacional de Mapping i el II Congrés Internacional de Llum i Mapping

Redacció.- El CaixaForum de Girona acull, del 21 al 23 de juliol, el II Congrés Internacional de Llum i Mapping, un espai de diàleg i reflexió on conèixer els artistes i descobrir les darreres innovacions sobre la tècnica de la projecció de la llum. El II Congrés es consolida com un espai d’intercanvi de coneixement i experiències, així com un marc per establir vincles professionals.

El II Congrés se celebra en el marc del Festival Internacional de Mapping de Girona (FIMG 2016), que a més de l’oferta formativa, inclou el III Concurs Internacional de Mapping -del 22 al 24 de juliol-, amb cinc categories, diferents espais de projecció repartits per la ciutat i onze premis valorats en més de 28.000 euros, tres de votació popular.

El Congrés està destinat a artistes, professionals i estudiants del sector (artístics i tècnics) així com a tots els interessats en la matèria, des d’agències de publicitat, dissenyadors, escenògrafs, professionals de museus, videoartistes, departaments turístics o de promoció econòmica d’ajuntaments, arquitectes, empreses, etc.

El II Congrés de Mapping inclou ponències sobre temes relacionats amb la projecció mapping, workshops formatius, xerrades amb artistes i taules rodones amb experts internacionals. El Congrés es configura així com un gran espai de networking entre professionals.

La primera edició del Congrés va comptar amb 140 registrats entre professionals i artistes procedents d’una quinzena de països. La satisfacció mitjana dels assistents va ser de 4,27 sobre 5, segons les enquestes realitzades als participants.

Ponents del II Congrés de Llum i Mapping

La II edició del Congrés Internacional de Llum i Mapping de Girona comptarà amb la presència d’artistes com Joanie Lemercier (FR), icona de la revolució del mapping i del videoart, i Pablo Valbuena (ES), dedicat a la transformació dels espais a través de la llum. A més, Alex Posada (ES), creador digital i investigador en el camp de la interactivitat, Ali M. Demirel (GER), dissenyador d’escenografies per a artistes com Richie Hawtin, i Thomas Vaquié (FR), músic de bandes sonores d’instal·lacions audiovisuals, també parlaran del seu treball.

El Congrés també comptarà amb la participació dels artistes Eloi Maduell i Santi Vilanova (ES), membres de l’estudi audiovisual Playmodes, guardonats el 2014 amb el premi Laus d’Or en la categoria d’audiovisuals per Taull1123, un projecte que recupera de forma virtual les pintures romàniques de l’església de Sant Climent de Taüll, Mariona Omedes (ES), directora de l’estudi nueveojos, guardonada el 2011 amb el Premi Nacional de Cultura de Catalunya atorgat pel CoNCA en la categoria d’audiovisual i Maya Benainous i Cyril Laurier (ES), cofundadors de Hand Coded, un estudi d’arts visuals, instal·lacions interactives i espectacles en viu.

En el camp del comissariat artístic, el II Congrés comptarà amb la presència de Juliette Bibasse (FR), productora independent d’art digital i directora creativa, Shane Walter (UK), reputat director creatiu en l’àmbit digital i director de la productora cultural digital onedotzero, Filip Sterck (BE), membre de l’estudi d’animació Skullmapping especialitzat en projectes de mapping, experiències de realitat virtual i hologrames, Amar Mulabegovic (CZ), cofundador del prestigiós festival de videomapping Signal, de Praga, i director artístic del col·lectiu The Macula, Arcadi Poch (ES), comissari d’art urbà i responsable de cultura de Montana Colors, marca líder en la fabricació de pintura d’esprai per grafits i belles arts, i Núria Font (ES), directora artística de NU2’S, una associació que treballa la tecnologia aplicada a la dansa i al moviment.

El Congrés comptarà amb la participació de Telenoika (ES), el col·lectiu de creadors visuals fundat l’any 2000 a Barcelona que treballa per donar a conèixer les innovacions en els llenguatges artístics gràcies a les noves tecnologies audiovisuals, i de Bòlit. Centre d’Art Contemporani de Girona, amb la participació de Carme Sais, directora de Bòlit, i dels artistes Rafael Triana, guanyador de la beca Bòlit el 2015, i d’Alex Popa, guanyador de la beca el 2016.

Etiquetes:
, ,