Dona embarassada amb full en blanc, de Constanza Brncic

Un solo de dansa realitzat durant L'embaràs de L'artista

Constanza Brncic presenta a la Sala Beckett el seu solo de dansa Dona embarassada amb full en blanc. Aquest treball, realitzat durant el seu embaràs, és el prefaci de la seva propera producció, Que travessa (2011)

Dona embarassada amb full en blanc, de Constanza Brncic (Buenos Aires, 1974) , és el prefaci a una altra peça de dansa que durà per t í tol Que travessa i que es produirà el 2011. Aquest solo de dansa serà presentat a la Sala Beckett de Barcelona aquesta tarda a les set.

Dona embarassada amb full en blanc és la revisió D’una altra peça de Constanza Brncic, que va realitzar durant el seu primer embaràs. L’espectacle mostra el cos D’una dona embarassada sostenint una fulla de paper en blanc. El cos es mou, de vegades com si fos la fulla, de vegades sentint el pes del cos que L’empeny cap a terra. El treball reflexiona sobre el procés de creació, el moment en què a la fulla no hi ha res, el transcurs del creixement D’una creació, el seu desenvolupament, els canvis que aquest creixement produeix al propi cos, el viatge a t revés de la gestació. Just abans D’escriure, just abans de néixer, just abans de donar a llum.

Constanza Brncic és fundadora i codirectora de L’Associació Cultural La Sospechosa, plataforma de creació de projectes que es relacionen amb el cos des de diversos àmbits ? la dansa, el teatre, les arts visuals, etc. Com a creadora, Constanza ha rebut la beca KRTU de la Generali tat de Catalunya a la Jove Creativitat (2002) . Els seus darrers treballs com a coreògrafa inclouen la creació D’una coreograf ia crí tica a L’Hospital de Bellvitge o el projecte Bailarvolar al Servei de Psiquiatria Infantil de L’Hospital de Sant Joan de Déu, entre D’altres. Com a improvisadora col·labora regularment amb el col·lectiu IBA i amb músics i ballarins com Pep Ramis, Hisako Horikawa, Maria Muñoz, Andrés Corchero o Agust í Fernández, entre D’altres.

Etiquetes: