El MNAT inaugura L’exposició ?Tàrraco pedra a pedra?

La mostra explica la convivència dels materials importats i els procedents de les pedreres locals

L’arqueologia de Tàrraco ha proporcionat molts materials petris utilitzats en la construcció de la ciutat, en la seva decoració, per a la comunicació o per les activitats quotidianes. El Museu Nacional Arqueològic de Tarragona inaugura avui al vespre L’exposició ?Tarraco pedra a pedra?. L’exposició, que es podrà veure fins el 22 de novembre, explica al públic les moltes històries que amaguen les pedres i que ajuden a conèixer millor la societat que les va fer servir.
La construcció de Tàrraco va requerir un llarg procés en el qual van combinar-se pragmatisme i voluntat de generació D’una determinada imatge. Les aportacions dels materials procedents de les pedreres locals i regionals, profusament representades en nombroses edificacions i monuments, van conviure amb la massiva importació de materials i elements manufacturats, extrets de les més prestigioses pedreres de L’imperi.

Matèria, forma, funció i voluntat escenogràfica (màrqueting, en llenguatge actual) són conceptes que cal associar a L’hora D’analitzar el què i el perquè D’una realitat que se?ns descobreix a través de L’anàlisi dels materials que ens proporciona L’arqueologia. ?Tàrraco pedra a pedra? planteja una lectura contrastada D’aquesta realitat en el marc de la celebració a Tarragona de la IX Conferència Internacional de L’Association for the Study of Marbles and Other Stones in Antiquity (Asmosia).

El MNAT ha organitzat un seguit D’activitats relacionades amb la temàtica de la mostra com visites escolars a les pedreres de Roda de Barà, Els Munts, pedreres de L’aqüeducte, visites guiades a L’exposició, un cicle de conferències, projecció de peL’lícules entre D’altres.

Etiquetes: