16 maig 2008 El Museu D’Art de Girona celebra el Dia Internacional dels Museus
Durant el cap de setmana L'equipament cultural organitza diverses activitats museístiques
L’MD’A es suma als actes que organitzen tots els museus de Catalunya per celebrar el Dia Internacionals dels Museus, el proper 18 de maig. Tot i així, les activitats programades per L’MdA s’allargaran durant tot el cap de setmana.
El Museu D’Art de Girona (MdA) es suma als actes que organitzen tots els museus de Catalunya per celebrar el Dia Internacionals dels Museus, el proper 18 de maig. Tot i així, les activitats programades per L’MdA s’allargaran durant tot el cap de setmana.
El divendres es va realitzar, conjuntament amb els altres equipaments culturals que formen part de L’entitat Girona Museus (el Museu D’Arqueologia de Catalunya- Girona, el Museu del Cinema, el Museu D’Història dels Jueus i el Museu D’Història de la Ciutat), s’ha organitzat la projecció de la peL’lícula La Mòmia de Karl Freund. El film és un dels clàssics del gènere de terror que es va poder veure a partir de les 10 del vespre a la plaça del Jurats. La projecció va estar presentada per Josep Manel Rueda, subdirector general de Patrimoni artístic, arqueològic o paleontològic, que va parlar de la imatge dels museus D’ahir i D’avui.
Durant el dissabte, i en motiu de la Nit dels museus, el Museu D’Art de Girona obre les seves portes a partir de les 10 del vespre. Ha organitzat una visita guiada anomenada El llarg viatge de les obres on el participant podrà descobrir la història de les obres del Museu D’Art: retaules que originalment es trobaven en esglésies gironines, com ara Sant Feliu o la catedral de Girona, ceràmiques que es van localitzar al mateix Palau Episcopal (actual seu del MdA), capitells de Sant Pere de Rodes…
Durant la visita nocturna gratuïta els participants coneixeran quin itinerari han seguit aquestes obres fins a formar part del fons del Museu.
Pel que fa el diumenge, el Dia Internacional dels Museus, fins a les 2 del migdia es realitzarà una jornada de portes obertes on el visitant que vulgui podrà assistir a una visita guiada anomenada L’embolcall del Museu D’Art a càrrec de Narcís Soler.
Ja a les 12 del migdia clourà els actes de celebració del Dia Internacional dels Museu un homenatge a L’amiga honorària, Ció Abellí. El Museu D’Art també convida a tots els actes que organitza L’entitat Girona Museus al llarg de tot el cap de setmana i a visitar la joia del Museu D’Art de Girona. Enguany s’ha elegit com a joia una pintura sobre taula anomenada Salvator Mundi que data del segle XV. L’autoria de la peça s’ha atorgat al seguidor del taller de Rogier van der Weyden (c. 1399/144 ? 1464)