
21 gen. 2016 Engega la 4a edició de la campanya gastronòmica "Sopars Maridats"
Els restaurants dels col·lectius la Cuina de l'Empordanet i la Cuina del Vent oferiran sopars, cada divendres del 12 de febrer al 10 de juny, maridats amb els vins dels cellers de la DO Empordà
El proper divendres 12 de febrer engegarà la 4a edició de la campanya gastronòmica “Sopars Maridats” amb els restaurants dels col·lectius gastronòmics la Cuina de l’Empordanet i la Cuina del Vent i amb els cellers participants de la DO Empordà.
Cada divendres del 12 de febrer al 10 de juny (exceptuant el divendres de Setmana Santa) es duran a terme aquests sopars maridats, que consten de menús confeccionats per cada parella formada per un cuiner i un cellerer, que han treballat conjuntament per oferir la millor combinació entre els plats i els vins que formen el menú.
S’oferiran un total de 30 sopars i els preus oscil·laran entre els 35 i els 55 euros (IVA inclòs). Les reserves es podran fer trucant directament a cada restaurant. (Adjuntem el calendari dels sopars).
Aquesta campanya va néixer amb l’objectiu d’oferir una proposta gastronòmica en un sentit total, empordanesa i d’alta qualitat. També d’enfortir i consolidar relacions entre els cellers i els restaurants, que són els dos col·lectius que fonamenten la riquesa de la gastronomia empordanesa. Així com d’aconseguir dinamitzar el sector en una època de l’any on hi ha poc moviment turístic a la zona, mobilitzant els públics locals i nacionals.
Les etiquetes que es promouran perquè els usuaris participin de la campanya a les xarxes socials seran: #soparsmaridats2016 #cuinaempordanet #cuinadelvent i #doemporda.
La campanya compta amb la col·laboració del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya de la Generalitat de Catalunya, l’Agència Catalana de Turisme i l’Institut Català de la Vinya i el Vi.
LA CUINA DE L’EMPORDANET
La Cuina de l’Empordanet dóna nom a un conjunt de restaurants de l’Empordà, que promocionen la cuina d’aquest territori amb l’objectiu d’identificar l’Empordà com una destinació gastronòmica de primera magnitud.
Els 20 restaurants que conformen la Cuina de l’Empordanet fonamenten la seva oferta gastronòmica en l’ús prioritari dels productes del país, tant del mar com de la terra i han configurat una cuina de gran personalitat i una de les més preuades del món.
LA CUINA DEL VENT
La Cuina del Vent és un grup gastronòmic que compta amb el suport de l’Associació d’Empresaris d’Activitats d’Hostaleria de l’Alt Empordà i de l’Escola d’Hostaleria de l’Alt Empordà, i està format per professionals de diferents branques de l’hostaleria que, amb l’objectiu de promocionar la terra, la cuina, la cultura, la tradició i la feina ben feta, volen compartir i exportar arreu les arrels i la peculiar personalitat de l’Alt Empordà.
La nostra cuina és un fidel reflex de la generositat de la nostra terra, un país de contrastos, amb una costa agosarada i feréstega i una altra allargada i suau que ens regala peix i marisc. Una plana infinita que veu renéixer horts i camps arreu; una muntanya intensament verda i fèrtil, i una altra de seca i agresta, prenyada de caça i de fruits silvestres. Tota aquesta complexitat és el que omple de riquesa, varietat i contrastos la nostra cuina.
LA DO EMPORDÀ
La tradició vitivinícola empordanesa té 2.500 anys d’història. La zona de producció engloba un total de 55 municipis distribuïts en dues comarques: 35 municipis de l’Alt Empordà i 20 municipis del Baix Empordà.
Amb prop de 2.000 hectàrees de vinya registrada, la DO Empordà és una de les denominacions d’origen emergents i amb més potencial a Catalunya i a l’Estat espanyol. Es caracteritza per una identitat definida, que aposta per les varietats autòctones, entre les que destaca la singularitat de la Garnatxa.
Comprèn una cinquantena de cellers que ofereixen una àmplia varietat de vins amb personalitat, que us convidem a tastar maridats amb els plats que ens proposen els cuiners de la Cuina de l’Empordanet.