Es cancel·la la 12a edició del Festival Arts d’Estiu de Pineda de Mar

Els concerts de Els Amics de les Arts + The Tyets, Sopa de Cabra, Rozalén i Carlos Rivera es traslladen a Sant Feliu de Guíxols

Redacció.- El festival Arts d’Estiu 2023 de Pineda de Girona es cancel·la per falta de permisos. Des de l’organització apunten que el departament de Territori de la Generalitat de Catalunya no ha autoritzat la celebració de l’esdeveniment a la platja dels Pins de Pineda de Mar, emplaçament on s’ha realitzat els últims anys, a causa “d’una interpretació rigurosa de la normativa referent a l’impacte sonor a la població”. Les denúncies d’un reduït grup veïnal del municipi presentades al Síndic de Greuges contra la gestió del soroll feta per l’Ajuntament de Pineda el 2022 han estat el detonant de l’actual situació.

Asseguren que des de l’organització i l’Ajuntament de Pineda de Mar s’ha treballat intensament i s’ha redibuixat el festival amb una proposta de mínims per atendre a totes les peticions i requeriments limitant el nombre de concerts, la sonometria i el tancament del recinte a les 12 de la nit, però tot i els esforços invertits aquestes últimes setmanes finalment no serà possible. El festival porta tres anys celebrant-se al mateix espai, única zona del municipi que amb les condicions actuals permet la idiosincràsia d’un esdeveniment d’aquestes característiques, amb un interès turístic, econòmic i cultural pel municipi i que en la seva última edició va obtenir els permisos sense problemes i es va celebrar segons la llicència municipal i complint amb les normatives. Des d’Arts d’Estiu lamenten que “amenys de 10 dies de l’inici dels espectacles i sense capacitat de maniobra, no tenim cap altra alternativa que suspendre definitivament el festival”.

 

Canvis de la programació

Tot i la cancel·lació, des del festival han reubicat algunes actuacions. Aquestes es traslladaran al Guíxols Arena, escenari del Festival de la Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols. Està situat a 43 minuts amb cotxe des de Pineda de Mar. Això implica alguns canvis pel que fa a les dates de les actuacions que sí que es duran a terme:

  • Carlos Rivera: 2 d’agost
  • Rozalén: 9 d’agost (nova data)
  • Sopa de Cabra: 26 d’agost (nova data)
  • Els Amics de les Arts + The Tyets: 27 d’agost (nova data)

Les entrades adquirides per aquests espectacles seran vàlides per accedir al nou recinte. Mentre que l’import de les entrades de les actuacions cancel·lades es tornarà íntegrament al mateix sistema des del que van ser adquirides durant els propers dies.

Etiquetes: