
21 gen. 2015 ‘Escenaris 2015’ – Amb gana d’Escenaris!’: 90 representacions en 17 poblacions del Gironès i una previsió de més de 16.000 espectadors
Des del 18 de gener al 28 de juny ‘Amb gana d’Escenaris!’, un menú divers i de qualitat, una safata escènica que farà esclatar la comarca del Gironès amb teatre del bo
El Consell Comarcal del Gironès, la Diputació de Girona i 17 ajuntaments del Gironès van presentar el passat diumenge la programació d’Escenaris 2015 – Amb gana d’Escenaris! que enguany arriba a la seva onzena edició amb una oferta de 90 representacions. Es preveu que Escenaris 2015, que es celebra del 18 de gener al 28 de juny, superi els 16.000 espectadors. La presentació va anar a càrrec del president del Consell Comarcal del Gironès, Jaume Busquets, el vicepresident de la Diputació de Girona, Xavier Soy, la consellera comarcal de Cultura, Roser Estañol i la directora artística d’Escenaris, Marta Fluvià.
Concretament, els 17 ajuntaments del Gironès que hi participen són: Bescanó, Bordils, Campllong, Cassà de la Selva, Celrà, Cervià de Ter, Flaçà, Fornells de la Selva, Llagostera, Madremanya, Quart, Sant Gregori, Salt, Sant Jordi Desvalls, Sant Martí Vell, Sarrià de Ter i Vilablareix.
La consellera comarcal de Cultura, Roser Estañol, va destacar el caràcter solidari d’Escenaris que, de nou, continua col·laborant amb la companyia de pallassos de l’Hospital Josep Trueta XaropClown: ”En cada representació es recolliran aportacions voluntàries per a aquest projecte que, cada setmana, porta alegria i il·lusió als nenes i nenes hospitalitzats”.
Com a novetat d’enguany, la directora artística d’Escenaris, Marta Fluvià, va destacar les entrades EVA: “l’entrada adquirida d’Escenaris porta directament a un altre espectacle d’un altre municipi a un preu increïble!. És una entrada amb Valor Afegit ja que, la mateixa entrada, permetrà veure un bon espectacle a preus súper rebaixats. Les ofertes es podran trobar, cada setmana, al web www.escenaris.cat”. Fluvià també va subratllar la importància d’aquest cicle com a plataforma per a les companyies gironines que en aquesta edició sumen 14.
Pel que fa a la programació, Fluvià va explicar que es consolida la qualitat i la quantitat de les anteriors edicions i va esmentar algunes de les representacions que es portaran a terme: ‘Dones com jo’ de T de Teatre, ‘El testamento de María’ amb Blanca Portillo, ‘Temps’ de Teatre de Guerrilla, ‘El Crèdit’ amb Jordi Boixaderas i Jordi Bosch, ‘La Plaza del Diamante’ amb Lolita Flores, ‘A cau d’orella’ amb Gerard Quintana i Xarim Aresté, ‘Pensaments secrets’ amb Àlex Casanovas i Mercè Pons, i ‘Sortir per la finestra’ amb Marc Parrot, entre d’altres.
Escenaris 2015 ‘Amb gana d’Escenaris1’: “Amb diferents ingredients que esclataran en el paladar i que faran que tots gaudim de productes de quilòmetre zero o de terres llunyanes, així s’ha preparat Escenaris 2015, cuinat a foc lent, arriscat i deliciós. És la suma de molts estils, d’esforços posats en comú, de treball cap a una mateixa direcció. El resultat és una safata escènica que farà esclatar la comarca del Gironès amb teatre del bo”.