Gastroart acollirà productes per a tota la família

El taller de cuir i plats de vidre aproparan l'artesania i la gastronomia als més menuts

La programació de la Fira Gastroart D’Hostalric vol arribar a tota la població i per això s’han preparat activitats dirigides a petits i grans. La Fira, que se celebrarà del 24 al 27 de setembre a Hostalric, pretén donar protagonisme a la gastronomia, als productes del territori i a la cuina selvatana.
Els més menuts podran apropar-se al món culinari participant en tallers de vidre i cuir. Can Llensa serà L’escenari, el dissabte 26 a les deu del matí i a dos quarts de cinc de la tarda, del taller de creació de plats de vidre per a tota la família. Amb aquest taller es podrà descobrir, a través de la tècnica de la vitrofusió, el procés de creació D’un plat de vidre, decorar-lo i emportar-se?l a casa.

Els tallers amb cuir tindran lloc el dissabte 26 i el diumenge 27 a la Plaça dels Bous a partir de les onze del matí i de les cinc de la tarda. Aquest taller consistirà en decorar unes peces de cuir per realitzar un agafador de tovallons. El públic coneixerà així, un ofici en perill D’extinció: s’aprendrà sobre el material, les eines i les diferents tècniques.

Entre la programació també cal destacar el maridatge musical que protagonitzaran Cris Juanico, Natxo Tarrés (Gossos) i Joan Masdéu (Wiskyn?s), amb el cuiner i gastrònom Pep Nogué com a presentador i la col·laboració d’Empordàlia. Els tres cantautors s’inspiraran amb els productes de la Selva per composar les seves cançons i, aprofitant que serà L’època de la verema, elaboraran un most que el públic assistent podrà tastar. Aquesta activitat tindrà lloc el divendres 25 a les vuit del vespre a La Fortalesa.

El dissabte 26 també es podrà gaudir d’un seguit de degustacions, com ara un tast D’aigües de la comarca de la Selva, coneguda com ?la comarca de L’aigua?, que tindrà lloc a les onze del matí; un tast D’oli, que es farà amb la col·laboració de la DOP Oli de L’Empordà a les cinc de la tarda, i un tast de cerveses a les sis, on es presentarà la cervesa Gastroart. A més, hi haurà una presentació i tast dels productes innovadors de la Selva, com elaboracions amb salsafí a càrrec del cuiner Antoni Creus i productes de foie-gras de Mas Parés.

Can Llensa acollirà el dijous 24 i el dissabte 26 a les set de la tarda un maridatge cinematogràfic, amb dues sessions de cinema organitzades pel Cinema Truffaut, que aniran acompanyades de tastos de vins D’Empordàlia amb L’enòleg Xavier Morera i la col·laboració D’Empordàlia. Concretament, el dijous dia 24 es passarà la pel·lícula ?Entre copas’ i el dissabte 26, ?Sin reservas’.

Etiquetes: