
20 febr. 2014 Guanyadors dels V Premis Carles Rahola de Comunicació Local
El jurat va fer una selecció prèvia dels millors treballs de cada categoria abans de proclamar el guanyador
L’acte de lliurament dels premis s’ha celebrat avui, dijous 20 de febrer a l’Auditori Palau de Congressos de Girona, a les vuit del vespre i ha estat conduït per la periodista Mercè Sibina, i amenitzat pel Cor Geriona.
L’objectiu d’aquests premis es reconèixer la tasca de la professió periodística a les comarques gironines i fomentar la creativitat informativa i les iniciatives per difondre, recuperar, gestionar o aplegar informació de tipus periodístic en qualsevol format, àmbit i estructura. Cada una de les categories està dotada amb 1.000€, a excepció del guardó al millor projecte de comunicació periodística, que té una dotació de 2.000€.
El jurat format per Pepe Baeza, Sílvia Espinosa, Narcís Genís, Ramon Rovira, Enrique San Juan, Guillem Terribas, Albert Vilar i Ibet Vila, ha avaluat els 73 treballs presentats a la cinquena edició dels Premis Carles Rahola de Comunicació Local, després de posar en comú els diferents punts de vista i de fer les oportunes deliberacions, ha escollit els finalistes i proclamat els guanyadors de les set categories d’aquests guardons.
El Millor treball informatiu o divulgatiu en premsa han estat finalistes el recull de dotze articles d’opinió Amb ulls gironins, d’Olga Morote, publicats al Diari de Girona, i la sèrie de reportatges The secret life of Figueres, de Josep Maria Dacosta i Joan Manuel Soldevilla, publicats al Setmanari de l’Alt Empordà. La sèrie de reportatges Quan l’edat és un plus, de Bàrbara Julbe, publicada a La Vanguardia, es fa amb el premi d’aquest any.
El Premi al millor treball informatiu o divulgatiu en televisió ha estat pel reportatge La Fageda, una empresa social que funciona, emès al programa Tinc una idea, de La2 de TVE, dirigit per Miquel Peralta. Els finalistes són el conjunt de reportatges sobre el Festival Temporada Alta emesos al programa ¡Atención obras!, de La 2 de TVE, amb guió i realització de Maite Guisado, i el documental Cap a mar, amb guió de Mariona Freixa i realitzat per Raimon Cartró, emès a Miramar TV.
El guardó a la Millor fotografia publicada se l’emporta la sèrie titulada XaropClown, d’Aniol Resclosa, publicada al Dominical del Diari de Girona. Les sèries de fotos Dance Festival de Platja d’Aro, d’Albert Busquets, publicada a GironaNotícies; i Desallotjament al bloc de Salt, de David Aparicio, publicada a Corbis News, han estat les finalistes.
El jurat ha fet també una menció especial a tres sèries fotogràfiques centrades en els incendis del Baix Empordà: Maleïda tardor, de Jordi Ribot; Nit de foc, de Joan Castro; i Incendi al Baix Empordà, de Pere Duran.
El Premi a la millor informació digital és per La revista digital interactiva Proscenium (app per a Ipad), impulsada i dirigida per Dani Chicano. Els finalistes elegits pel jurat són el portal web Turisme Verges. Blog Oficial de Promoció Econòmica i Turisme de l’Ajuntament de Verges (www.turismeverges.wordpress.com); i el web informatiu de Ràdio Girona (www.radiogirona.cat).
La categoria de Millor iniciativa de comunicació institucional guanya la revista L’Arjau, de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols. El conjunt de la gestió de la comunicació digital feta des de l’Ajuntament de Palafrugell ha quedat finalista.
El Millor projecte sobre comunicació guanya la revista Girones, la ciutat i la seva gent, de l’Editorial Gavarres. Finalment, el Premi Miquel Diumé al Millor treball informatiu o divulgatiu en ràdio el guanyador ha estat la cobertura informativa que va fer Ràdio Olot del judici de La Caritat.