
06 des. 2008 Guillem Albà, dirigit per Jango Edwards, presenta Sketchofrenia, un viatge ple D’energia i humor
Es podrà veure de L'11 de desembre al 4 de gener al SAT! (Sant Andreu Teatre)
Es tracta del primer muntatge D’Albà i s’estrena a la ciutat avalat pel segon premi del Públic de la Fira de Tàrrega 2008 i que per a les veus en off compta amb la col·laboració de L’actor Sergi López.
Sketchofrenia és el primer espectacle de clown de Guillem Albà, jove actor nascut en una família dedicada al teatre de titelles i que compta amb la col·laboració de luxe de Jango Edwards per pujar als escenaris el primer muntatge de la seva companyia.
Un espectacle de clown. Un espectacle visual, per riure, sense més. Per oblidar-nos durant una estona dels maldecaps… i dels mals del cos. En escena, un home que no és feliç, que es busca i experimenta totes les personalitats possibles. Com pot aconseguir-ho? Quantes en pot arribar a tenir? Tots en tenim tantes’
Ens agradaria tenir-ne una altra, una D’aquestes que té elL’ Ja hi haurà temps de pensar-hi al sortir del teatre. Ara deixem-nos portar per aquest home que no entén què li està passant, però que, malgrat tot, es diverteix. Un viatge ple D’energia, ple D’ humor, fresc i amb un imaginari sketchofrènic.
El mateix Albà comenta al respecte D’Sketchofrenia, ?és el meu primer projecte, el meu primer espectacle de clown. Fa temps que vaig descobrir el món dels clowns i em volia atrevir a muntar un espectacle, però creia que no tenia prou coneixements. A més, tothom em deia que el clown es troba de veritat quan s’és gran, quan portes molts anys actuant. Jo em preguntava: I no en podré fer ara que sóc jove? Fins que sigui gran no ho trobaré? No em decidia, però cada cop en tenia més ganes’.
Jango Edwards ens explica: ?la tardor de 2005 vaig tenir la sort de creuar-me amb un fill de la comèdia. Era jove, estava perdut, pul·lulant per L’autopista de la comèdia, i alhora estava motivat, decidit a arribar a la seva última destinació o destí: L’humor. Es deia Guillem, i per la seva dedicació i confiança en ell mateix, se?m va guanyar. Cada pallasso té una obligació decisiva vers la seva professió. Un cop que ha trobat el seu talent com a còmic, quan se li demani, haurà de fer-li de guia al seu estudiant fins que aquest arribi al seu nivell. Jo ja he complert amb la meva obligació… El Guillem està al meu nivell i ara continuarem passant aquesta força. Me L’estimo. Ric amb ell i no tinc cap dubte que el futur li reserva una infinitat de riallades’.
GUILLEM ALBÀ
Durant uns quants anys, ha fet ràdio, publicitat, alguns curtmetratges, col·laboracions a la televisió amb Andreu Buenafuente i Toni Clapès a TV3, col·laborador i reporter al programa ?Betròpolis’, presentat per Judit Mascó i Oscar López a BTV, actor al ?52? de Locàlia Catalunya (Premi Ondas 2005). Al teatre va estar un any de gira com a músic – actor amb la companyia Titzina Teatre amb L’obra ?Follie à Deux: Sueños de psiquiátrico?; al Teatre Condal de Barcelona, actor a ?La màgia dels Ki-Kids’, dirigida per Àngel Llàcer i paral·lelament ha anat muntant petits projectes personals. Un cop coneix Jango Edwards, es posa de ple en la creació D’aquest espectacle.
JANGO EDWARDS
La seva diversitat de talents i tècniques continua en expansió: mim, ballarí, malabarista, especialista, compositor, dramaturg, autor, màgic, professor, actor, espòs, pare, amant, coreògraf, productor i director. El seu públic no té fronteres : La reina D’Holanda, el Canceller D’Alemanya, Salvador Dalí, Catherine Deneuve, Federico Fellini, Francis Ford Coppola, Xavier Hollander i els Rolling Stones, per anomenar-ne uns quants, han sigut fans devots.