L'Auditori-Palau de Congressos de Girona celebra el seu cinquè aniversari

Aquest cap de setmana commemora l'efemèride amb visites guiades, un Vermut Jazz i les actuacions de Manel, L'Orquestra Simfònica de Viena i la Selva Big Band

Sembla que va ser ahir, però ja han passat cinc anys. En aquest temps L’Auditori Palau de Congressos de Girona s’ha convertit en un dels escenaris fonamentals del mapa social i cultural del país. L’impacte de la seva activitat ha superat les expectatives més optimistes i prop de 400.000 persones han visitat L’equipament des de la seva inauguració.
 

Motor econòmic

Durant aquests cinc anys L’Auditori Palau de Congressos ha acollit 300 activitats (congressos, jornades, esdeveniments i convencions) entre les que figuren 56 congressos: un ritme creixent que implica importants sinèrgies econòmiques per la ciutat de Girona, impulsant sectors com el turisme, els serveis i la restauració. Destaquen els del sector mèdic tot i que també s’acullen amb regularitat congressos de L’àmbit tecnològic, acadèmic i científic, molts D’ells de caràcter internacional. Cal remarcar especialment el fet que el Palau és la seu del Fòrum Impulsa i el Fòrum Gastronòmic, dos esdeveniments D’un impacte mediàtic de grans dimensions. La vocació ciutadana i social del Palau fa que sigui escenari habitual de diversos actes de referència en la societat gironina (Premis Liberpress, Premis Prudenci Bertrana o Premis Carles Rahola, entre D’altres).

L’Auditori Palau de Congressos és un important motor econòmic del seu entorn: es calcula que en cinc anys ha promogut la creació de 64 llocs de treball (directes i indirectes), 3,2 milions D’euros en encàrrecs directes a proveïdors gironins i més de 25 milions D’euros D’impacte econòmic, superant ja els 18 milions que va costar la seva construcció.
 

Impuls cultural

Des de la seva intensa programació estable, fins a concerts escolars, passant per la vessant de producció artística i enregistrament, L’Auditori presenta una oferta  elaborada amb cura a partir de cinc eixos bàsics: qualitat artística, dinamització del territori, educació, suport a la creació local i col·laboració público-privada.

Artistes com Paco de Lucía, Valery Gergiev, Lorin Maazel, Ryuichi Sakamoto, Brad Mehldau, Ainhoa Arteta, Ron Carter, Chick Corea, Jackson Browne, Maria Bayo, Luz Casal, Julieta Venegas o Rosario Flores, entre moltíssims altres, ens han fet tocar el firmament. I al mateix temps, les orquestres, grups i solistes del nostre país han estat part fonalmental de L’Auditori i ens han emocionat: L’Orquestra Simfònica de Barcelona, L’Orquestra de Girona, L’Orquestra de Cadaqués, el Girona Jazz Project o la Cobla Ciutat de Girona hi han presentat de forma regular els seus programes, moltes vegades produïts al propi Auditori. Per la seva banda, una important selecció dels millors artistes catalans i gironins han estat visitants habituals de L’equipament: Manel, els Amics de les Arts, Mishima, Antònia Font, El Petit de Cal Eril,  Mazoni, Sanjosex, Sàvats, Canimas, The Pepper Pots..

 

Celebració de l’aniversari

L’Auditori de Girona es va inaugurar el darrer cap de setmana de maig del 2006. Per aquest motiu, els dies 28 i 29 de maig tindran lloc diverses activitats de celebració:

28 de maig. Matí. Jornada de portes obertes – visites musicals a l’Auditori. Visites per descobrir L’Auditori per dins, amb uns guies molt especials i actuacions musicals. Inscripció prèvia a la web www.auditorigirona.org o al telèfon 872 080 709.

28 de maig. 18h. Manel presenta ?10 milles per veure una bona armadura? (entrades exhaurides).

29 de maig. 12h. Selva Big Band amb ?Beatles per sempre?. Entrada gratuïta. Aforament limitat.

29 de maig. 13h. Vermut Jazz a la terrassa de L’Auditori. Jazz en directe. Accés gratuït amb servei de bar. Artistes: Javier Juanco a la guitarra, Toni Pujol al contrabaix i Cesar Martínez a la bateria.

29 de maig. 20h. Orquestra Simfònica de Viena (entrades exhaurides).

Etiquetes:
,