
06 abr. 2012 L’Orquestra de Girona (ODG) amb el seu nou programa Temptacions interpretarà el conegut adagietto de la 5ª simfonia de Gustav Mahler
L'Orquestra de Girona arriba a L'Auditori amb una suggerent proposta: Temptacions, un programa que vol posar de manifest la força i L'expressió emotiva de la música
L’Orquestra de Girona, dins la seva temporada de concerts a L’Auditori, proposa una vetllada molt especial amb peces de Mahler, Janacek, Rossini i Rachmaninov.
Temptacions és un programa d’obres de diferents autors romàntics com la brillant Suite del txec Leos Janacek, amb reminiscències wagnerianes i també D’Smetana. Basada en motius de cançons populars del seu país, és una obra de referència en la música de principis del s.XX. L’Adagietto de la 5ª simfonia de Mahler, D’un lirisme fronterer i segurament la seva peça més popular, Luciano Visconti la va immortalitzar definitivament al seu film Mort a Venècia. Enguany i en el 210 aniversari del naixement de Rossini, es fa gairebé imprescindible interpretar la Sonata núm 3, potser la més famosa de les seves Sis sonates per cordes, veritables i acolorides obres mestres de la música de cambra. Rossini, tan famós per les seves òperes, va excel·lir en altres gèneres, passant-ne fins i tot desapercebut. La Romança i Scherzo per cordes de Rachmaninov, són un exponent de la contundent i poderosa empremta heretada del romanticisme rus.
Un programa on es posa de manifest que la força i l’expressió emotiva de la música, poden adquirir un alt grau de compenetració, capaç de sobrepassar els sentits. Un recull de successives temptacions que proposa, sense embuts, poder-ne gaudir plenament.