
06 abr. 2009 La col·lecció Josep Pla enceta nova etapa
La diputació ha apostat per dotar la col·lecció D'un Consell Assessor
L’Àrea de Cultura de la Diputació de Girona ha renovat la Col·lecció Josep Pla, que des de L’any 1986 ha tret al carrer una vintena de títols de diferents gèneres ?poesia, narrativa, assaig, antologia D’articles periodístics- i de temàtica molt diversa. Aquesta renovació ha de servir per actualitzar la coL’lecció i per adaptar-la a les noves directrius que s’ha marcat la Diputació pel que fa als seus projectes editorials.
En aquesta nova etapa, la Col·lecció Josep Pla es proposa com a objectius prioritaris, D’una banda, recuperar obres fonamentals D’autors de les comarques gironines que estan exhaurides i/o descatalogades i, per L’altra, donar sortida a estudis i materials literaris de qualitat que, per les seves condicions específiques, difícilment podrien ser atesos en el mercat editorial de caire privat. Per això, s’ha dotat la col·lecció D’un Consell Assessor; s’han programat nous títols amb els quals ja s’ està treballant i s’ha creat un nou disseny, que delimita la col·lecció en quatre sèries diferenciades.
Per tal de garantir la cohesió temàtica i D’assegurar que la programació de títols es basi en criteris de qualitat literària, des de L’Àrea de Cultura de la Diputació de Girona s’ha apostat per dotar la col·lecció D’un Consell Assessor, integrat per persones de reconeguda trajectòria en L’àmbit de les lletres i en el camp de L’edició, i nomenar-ne un director: L’escriptor Lluís Muntada.
Els membres D’aquest Consell són: Gerard Bagué, Roger Costa-Pau, Narcís Iglésias, Joan-Lluís Lluís, Imma Merino, Felip Ortega, Miquel Pairolí, Oriol Ponsatí-Murlà, Montse Vila, Mariàngela Vilallonga i Xavier Xargay.
D’acord amb els objectius marcats en aquesta nova etapa que enceta la col·lecció, ja s’han programat tres títols, que sortiran al carrer al llarg D’aquest 2009. Com a primer volum, es reeditarà ?Climent’, de Carles Fages de Climent; un una obra editada per primer cop el 1933, i que actualment està exhaurida. També està prevista L’edició D’un aplec D’estudis, conferències, textos i articles de la llatinista Dolors Condom i Gratacós, i una antologia poètica de Maria Perpinyà (1901-1994), poetessa vergelitana.