
06 oct. 2015 La preestrena a Catalunya d’Un dia perfecte per volar, de Marc Recha, inaugura la programació de cinema de Temporada Alta
El festival presentarà 9 pel·lícules signades per joves realitzadors i icones del cine clàssic
Temporada Alta acull la preestrena a Catalunya d’Un dia perfecte per volar, de Marc Recha, que es projectarà avui dimarts 6 d’octubre obrint la programació cinematogràfica del festival. Protagonitzada per Sergi López i el fill del director, Roc Recha, el film ens parla de la relació entre un pare i un fill, del món màgic dels nens, de l’amistat i de la mort. La pel·lícula, arriba al Cinema Truffaut de Girona després de ser seleccionada per la Secció Oficial del Festival Internacional de Cine de San Sebastián.
Marc Recha, autor de Pau i el seu germà (2001), Dies d’agost (2006) o Petit indi (2009), ens explica un conte molt especial: un infant fa volar l’estel que li ha fabricat el seu pare. L’indret és solitari. Bufa el vent i al nen li cal l’ajuda de l’adult per desenredar l’estel de la vegetació. Un drama fantàstic del sempre personal i poètic realitzador català.
En les últimes edicions del festival, el cinema s’ha anat fent el seu lloc a Temporada Alta i la seva presència s’ha incrementant any rere any, ja sigui presentant estrenes de cineastes contemporanis, recuperant alguns clàssics o mitjançant obres que documenten espectacles teatrals. L’aposta d’aquesta edició la conformen 9 produccions, i combina estrenes amb pel·lícules històriques i un projecte propi. Entre els films programats destaquen L’artèria invisible, del gironí Pere Vilà (preestrena a Catalunya el 3 de novembre), i Los exiliados románticos, de Jonás Trueba (13 d’octubre).
La programació de cinema s’ha fet amb la col·laboració del col·lectiu de crítics de Girona i el Cinema Truffaut.