L’economista Joan Martínez Alier proposa enfocar la crisi actual com un moment per repensar el futur

Ho explicarà aquest vespre al Centre Cultural la Mercè de Girona

“Mirades sobre la crisi” és un cicle que vol analitzar la crisi des de la profunditat del pensament. La primera conferència és a càrrec de L’economista Joan Martínez Alier, que parlarà de com enfocar L’actual context mitjançant L’economia ecològica.
En paraules del propi Martínez: ?Sicco Mansholt, president de la Comissió Europea, el 1972 va dir que calia parar el creixement econòmic, mentre que els Verds alemanys, fundats el 1980 en la seva aparició al Bundestag ja van criticar la comptabilitat del PIB sense que els partits majoritaris fessin cas de tal extravagància. Quaranta anys després, ja entenem que L’economia pot ser descrita de manera diferent, amb llenguatge físic, com un sistema de transformació D’energia (que procedeix sobretot de recursos que es poden esgotar) i de materials (inclosa L’aigua) en productes i serveis útils, i finalment en residus. Això és el que ara anomenem Economia Ecològica. Ara cal que els països rics, en comptes de somniar en recuperar el creixement econòmic habitual (que està mal mesurat) entrin en una transició sòcioecològica cap a nivells menors D’ús de materials i energia (deixant molts deutes per pagar). L’objectiu social en els països rics ha de ser viure bé deixant de costat L’imperatiu del creixement econòmic.?

La conferència que pronunciarà dimarts vinent Joan Martínez Alier a la Mercè aprofundirà en aquesta postura i L’emmarcarà en L’actual situació de crisi (social, econòmica i fins i tot cultural).

El cicle de conferències es completarà amb dos dimarts més, el 10 i el 24. Està coordinat pel filòsof Jordi Pigem i organitzat per L’Aula D’Humanitats del Centre Cultural La Mercè de Girona.

Etiquetes: