
11 jul. 2021 Més de 330 persones entonen una Bohemian Rhapsody participativa #JoCanto
La Fundació ”la Caixa” llança el seu tercer projecte participatiu digital al ritme de l’eclèctica obra de Queen
Redacció.- Després de llançar la convocatòria del projecte #JoCanto a Espanya i Portugal, un total de 335 persones d’edats compreses entre els 16 i els 80 anys s’han animat a participar en aquesta experiència coral el resultat de la qual sortirà a la llum aquest diumenge. Afrontar una obra tan eclèctica com Bohemian Rhapsody, que passa per tants estils i estats diferents, s’ha convertit en el principal repte artístic i musical d’aquesta edició participativa. Per això, la cançó escrita per Freddie Mercury es va dividir en quatre parts Intro + Coda, Balada, Rock i Òpera. Els participants podien escollir a quina se sumaven i, a continuació, havien de seguir les instruccions dels videotutorials corresponents a la seva part, amb instruccions de tècniques de gravació, de posada en escena i de dramatúrgia. També disposaven d’un àudio de referència per aprendre la part musical.
Amb les gravacions d’àudio i vídeo enviades, s’ha creat aquest vídeo coral participatiu, que es manté fidel a la successió d’estils i estats tan característica d’aquesta cèlebre obra de Queen. Si bé tots els participants havien tingut l’oportunitat de veure el detall artístic de cada una de les quatre parts, no serà fins aquest diumenge que podran descobrir el resultat final d’aquesta proposta participativa en la qual coincidiran tots junts per primera vegada.
El vídeo, protagonitzat per 267 dones i 67 homes, emula en una de les seves parts la imatge del clip oficial de la cançó, en la qual diferents cares se superposen en un fons fosc. De fet, la proposta artística i visual de cada un dels fragments de la cançó reflecteix el moment pel qual passa la música, amb propostes estètiques que fan l’ullet i que alhora són un homenatge a una cançó eterna, a una de les bandes amb més èxit de tots els temps i a tota una generació.
El creador audiovisual Merlí Borrell s’ha encarregat de l’edició de vídeo i Oriol Padrós, el productor musical, s’ha posat al capdavant de la producció d’àudio. D’altra banda, Daniel Anglès ha estat el responsable de la dramatúrgia, i Gerard Ibáñez, de l’arranjament vocal.
El projecte ha suposat la consolidació de l’activitat musical participativa en l’àmbit digital de la Fundació ”la Caixa”, amb una llarga tradició de més de 25 anys, després de l’èxit #JoCanto Viva la Vida i #JoCanto Al·leluia, que han acumulat més de 3 milions de visualitzacions a YouTube.
En aquest enllaç es pot veure el vídeo participatiu: https://youtu.be/dP27peWvtIQ