
14 març 2018 El MOT 2018 s’inicia demà a Girona sota el lema “Literatura encarnada”
La cinquena edició del festival de literatura se celebrarà a Girona des de demà fins al 17 de març i a Olot els dies 22, 23 i 24 de març
Redacció.- La cinquena edició del MOT, festival de literatura Girona-Olot, s’estrena demà a Girona amb l’experiència viscuda com a fil conductor. Sota el lema “Literatura encarnada”, el festival ha convidat enguany més de quaranta d’autors, l’obra dels quals parteix de les pròpies vivències i de la relació amb l’entorn que els envolta.
El MOT 2018 a Girona s’allargarà fins al dissabte 17 de març i oferirà set converses literàries a la Biblioteca Carles Rahola i el ver-MOT (una taula rodona en un format més distès, el dissabte al migdia als jardins Fora Muralla, al barri de les Pedreres). Totes les activitats seran gratuïtes.
El dijous 15, Guillem Frontera, Llucia Ramis, Ferran Torrent i Jaume Muñoz ens parlaran dels excessos del poder i la corrupció des del punt de vista de la literatura (a les 18 h); i Andrés Barba, Care Santos i Juan Cruz abordaran la desmitificació de la innocència (a les 20 h).
El divendres 16, hi ha programats tres diàlegs: a les 18 h Pep Coll, Miquel de Palol i Eva Vàzquez parlaran de la literatura com a art d’exploració; a les 20 h, Andreï Makine conversarà amb Xavier Pla sobre la vida quotidiana al món soviètic, i a les 22 h tancarà la programació el diàleg entre Philippe Sands i Miquel Berga sobre la barbàrie nazi.
El dissabte 17 de març, es començarà amb el ver-MOT. Moderats per Anna Punsí, Teresa Solana, Santiago Tarín i Pep Coll parlaran de la delinqüència ordinària. A la tarda, continuaran els diàlegs amb Edurne Portela, Kepa Aulestia i el comissari d’aquesta edició del MOT, Josep Ramoneda, que conversaran sobre com la literatura ha reflectit el conflicte basc (18 h), i tancaran el MOT a Girona Erri De Luca i David Fernàndez amb la seva reflexió sobre el futur de l’Europa actual i l’abolició de drets i llibertats (20 h).
La setmana que ve, el MOT 2018 seguirà amb el seu programa d’activitats literàries del 22 al 24 de març a Olot.