Música Viva celebra el seu 30è anniversari

Matthew McDaid, Markus & Shahzad Santoo Khan i Marcel Lázara & Júlia Arrey, les propostes musicals d’estiu a Vic co-programades pel Mercat de Música Viva

Redacció.-El Mercat de Música Viva programa conjuntament amb el Seminari l’actuació de Matthew McDaid dijous 5 de juliol a les 21h30 dins del cicle de concerts celebrats al Pati de l’Ós, amb brindis de celebració i presència de la direcció artística del MMVV. Matthew McDaid és un jove cantautor d’origen irlandès trasplantat i arrelat al Collsacabra. El seu primer disc, Off the Beaten Track, es va publicar fa uns mesos amb la discogràfica de Joana Serrat, Great Canyon Records. El seu treball és un recull d’històries que entronca amb la tradició dels vells compositors folk, però amb una mirada cap a un interior imaginatiu, amb traces de psicodèlia.


Festival Nits de Cinema Oriental de Vic 
El MMVV programarà el concert de cloenda del Festival de Nits de Cinema Oriental de Vic, dissabte 21 de juliol a les 20h30 a la Bassa dels Hermanos. Anirà a càrrec del grup pakistanès Markus & Shahzad Santoo Khan, quatre músics que combinen la música electrònica i les cançons Qawali. També, durant el festival es passarà el documental basat en un grup de música: The Cambodian Space Project: Not Easy Rock’n’Roll
 
Marcel Lázara & Júlia Arrey a la Jazz Cava 
Dins del cicle Art de Pas, el Mercat de Música Viva programa l’actuació de Marcel Làzara i Júlia Arrey a la Plaça del Carbó, davant de la Jazz Cava, diumenge 5 d’agost a les 19h. Marcel Lázara va ser guitarrista de Txarango però després de dos discos i centenars de concerts amb un dels grups de més èxit de Catalunya s´ha passat els últims dos anys viatjant per Brasil amb bicicleta juntament amb la Júlia Arrey. D´aquest viatge ple de descobriments n´ha sortit un nou projecte musical i cançons com Sabor Mestizo que, jugant amb la guitarra, les veus i la percussió, incorpora sons dels llocs pels quals han anat passant durant el seu viatge i d´objectes com les rodes de les seves bicicletes. Marcel Lázara i Júlia Arrey actuaran el 12 de setembre al MMVV.