Primer avançament de les estrenes del Festival Strenes 2016

El festival ha estat nominat per la indústria musical del directe als Premis ARC, com a Millor Festival de l'any de Catalunya

Des de dijous ja estan a la venda a www.festivalstrenes.cat les entrades dels quatre primers concerts dʼestrena que ha anunciat l’Strenes, el festival on es viuen per primera vegada les presentacions dels nous discs i els inicis de gira dels artistes de casa nostra.

Per un costat, els gironins  Sopa de Cabra, que després de la gran acollida del seu concert sorpresa que va inaugurar l’ Strenes 2014 tornen per a presentar en primícia el seu nou disc, “Cercles”. Per altra banda, l’astre intergalàctic  Quimi Portet estrenarà les cançons del seu nou treball que es publicarà a l’abril. Marina Rossell tampoc s’ha volgut perdre aquesta oportunitat i cantarà “Cançons de Resistència” a comarques gironines. Una de les altres veus principals del país, la  Nuria Graham presentarà un nou EP consolidada com una de les artistes més interessants del panorama català. A la darrera edició del  Festival Strenes hi van assistir més de 20.000 persones entre músics, convidats de la indústria i mitjans de comunicació, una xifra molt destacable tenint en compte que el festival té tan sols té tres anys de vida. També és important remarcar que el festival opta al guardó de Millor Festival de Catalunya a la  XIII edició dels Premis ARC, els premis de la indústria musical del directe, que sʼentregaran el pròxim 14 de desembre. Les entrades dels quatre espectacles ja estan a la venda al web del festival i, del 27 de desembre al 4 de gener, es podran comprar físicament i amb el suport d’una caixa regal, a lʼestand número 19 del mercat de Nadal de la plaça Independència de Girona.

 

INFORMACIÓ DELS ARTISTES

SOPA DE CABRA

Divendres 22 abril. Auditori de Girona. 21:00h. Presentació Cercles a comarques gironines.

Sopa de Cabra anuncien el seu primer i únic concert de moment a comarques gironines. Si lʼany passat van ser els responsables dʼinaugurar el festival amb el sorprenent concert dalt dʼun teulat, enguany, han triat Strenes per presentar a la seva ciutat natal el seu disc de retorn “Cercles”, un treball que es publica després de quinze anys de silenci discogràfic.

 

MARINA ROSSELL

Divendres 15 dʼabril. Teatre Municipal. 21:00h. Presentació Cançons de Resistència a comarques gironines

Cançons de Resistència és el nou disc de Marina Rossell. En un context de crisis i rebel·lió com lʼactual, Rossell vol recordar que durant el transcurs de la història mundial sʼhan donat molts moments on la societat civil ha mostrat la seva indignació. Molts dʼells han tingut en comú que han estat expressats a través de cançons que retraten el sentiment del moment històric. Cançons com “Bella Ciao”, “Lili Marlen” o “Morir a Ravensbrük”, entre dʼaltres, formen part dʼaquest disc que es podrà escoltar per primera vegada en directe a Girona a lʼStrenes.

 

QUIMI PORTET

Dissabte 16 dʼabril. Teatre Municipal de Girona. 21:00h. Presentació de nou disc.

El mes dʼabril de lʼany vinent, lʼastre intergalàctic Quimi Portet, publica nou disc. La seva peculiar manera dʼentendre la vida i la música es reflexa a tots els seus discs. Lʼex Burros i El último de la fila torna a estar dʼactualitat i ha triat Strenes per estrenar en directe per primera vegada les cançons del seu esperat nou àlbum.

 

NURIA GRAHAM

Divendres 8 dʼabril. Auditori de la Mercè. 22:00h. Presentació de nou EP a comparques gironines.

Enmig de lʼextensa gira de presentació del seu primer llarga durada, Núria Graham edita un nou treball discogràfic per tal de donar a conèixer un grapat de cançons que en el seu moment varen quedar en el tinter. El festival Strenes serà qui farà veure la llum en directe del nou EP per primera vegada a la comarca de Girona.