
08 ag. 2009 Romeo i Julieta en dansa urbana
El Teatre Gaudí acull una adaptació en clau de dansa urbana del clàssic de William Shakespeare.
Basat en la tragicomèdia de Shakespeare, L’espectacle trasllada la història de L’amor impossible de Romeu i Julieta a un escenari urbà i contemporani. L’odi ancestral entre Montesco i Capuleto es converteix ara en L’enfrontament entre dues bandes de carrer. L’espectacle es podrà veure al Teatre Gaudí de Barcelona a partir del 15 D’agost i fins el quatre D’octubre.
La Verona medieval de Shakespeare esdevé una ciutat del present, sorollosa i vital. L’amor entre els dos joves, que s’imposa per damunt de tota barrera, és intemporal; canvien les formes, però no el fons. El tràgic final dels amants és L’inici de la reconciliació, el sacrifici necessari que redimeix i, al mateix temps, culpabilitza.
Al llarg de la representació, la dansa transmet la tensió de L’argument i els sentiments de manera excepcional, tan les passions eternes de L’odi i L’amor, com la complicitat entre alguns dels personatges, i fins i tot, L’humor D’algunes situacions.
L’escenografia s’adapta de manera òptima al desenvolupament de la història, potenciant-ne L’efecte visual i, com a complement líric, L’acompanyament de música en viu dona el toc final a L’amalgama de sensacions que ofereix aquest espectacle.