Roser Batalla interpreta una adaptació de "The Yellow Wallpaper" a la Sala Versus

L'empaperat groc, un colpidor relat sobre la depressió post-part

Redacció.- La nova producció d’Apunta Teatre L’empaperat groc s’estrenarà el proper 5 de novembre de la mà de l’actriu Roser Batalla que, després de trepitjar el nostre escenari amb “Amy and the orphans”, torna ara per posar-se en la pell d’una dona que pateix un trastorn causat per la depressió post-part.
L’empaperat groc (The Yellow Wallpaper) és un relat curt de l’escriptora nord americana Charlotte Gilman Perkins i és considerat una de les peces clau de la literatura nord americana del segle XIX, així com punta de llança de la imminent literatura feminista i sufragista de l’època. De
caire autobiogràfic, el relat ens narra en primera persona l’història d’una dona anònima que sembla patir una depressió post-part en un llarg estiu en el que és resclosa en una casa de camp. Publicat per primera vegada al 1892, L’empaperat groc és també considerat una de les obres mestres de la literatura gòtica, tal i com ho refereix H. P. Lovecraft al seu assaig L’horror sobrenatural a la literatura de 1927L’empaperat groc aconsegueix un nivell de clàssic al traçar subtilment la bogeria d’una dona que viu en una terrorífica habitació empaperada”.
A partir d’una nova traducció del text original, a fi de fer més contemporani el llenguatge de la peça, presentem aquest monòleg recolzant-nos en projeccions per simular en l’empaperat groc aquest descens a la follia per part de la protagonista.
Aquesta posada en escena de L’empaperat groc és una proposta de l’actriu i traductora Roser Batalla, amb més de 35 anys de carrera, amb el director i autor de G3 Teatre Xavier  Quero, que ha volgut fer una relectura i reescriptura d’aquest clàssic literari afegint-hi a l’horror una capa d’humor àcid.
Del 5/11 al 6/12 de dijous a dissabte a les 20h i diumenge a les 18h, a la sala Versus