Seixanta artistes cantaran per la llibertat de Catalunya

El ‘Concert per la Llibertat. 2014: Fem-ho possible’, que es farà el 29 de juny al Camp Nou, comptarà entre molts altres amb el retorn de Lluís Llach

El Camp Nou acollirà el proper dissabte 29 de juny a partir de les 20h el “Concert per la Llibertat. 2014: Fem-ho possible” en el qual hi participaran una 60 d’artistes catalans i internacionals. Entre la llarga llista d’artistes que sortiran a actuar el 29 de juny, cal destacar el retorn de Lluís Llach als escenaris.
La llista d’actuacions complerta és la següent: Alessio Lega,  Andreu Rifé, Amadeu Casas, Beth, Bikimel, Carl Carlton, Carles Santos, Castellers de Vilafranca, Cesk Freixas, Companyia Elèctrica Dharma, Cobla de Cambra de Catalunya, Cris Juanico, David Alegret, Dyango, Fermín Muguruza, Ferran Piqué (Els Amics de les Arts), Franca Masu, Gerard Quintana, Gorka Knörr, Gossos, Grup de Folk, Ivette Nadal, Joan Amèric, Joan Dausà, Joan Isaac, Joan Pau Cumellas, Joana Serrat, Jofre Bardagí, Jordi Batiste, Lídia Pujol, Lluís Llach, Maria del Mar Bonet, Marina Rossell, Mayte Martín, Mercedes Peón, Miquel Gil, Mouss & Hakim , Nena Venetsanou, Orfeó Català, Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), Paco Ibáñez, Pascal Comelade, Pastora, Pau Alabajos, Pedro Guerra, Pep Sala, Pere Jou (Quart Primera), Peret, Projecte Mut, Quico Pi de la Serra, Sabor de Gràcia, Sopa de Cabra, Titot i David Rosell (Brams), Xavi Sarrià i Miquel Gironès (Obrint Pas), Xarim Aresté (Very Pomelo), Yacine Belahcene, Yannis Papaiannou.
La presidenta d’Òmnium, Muriel Casals i de l’Assemblea Nacional Catalana, Carme Forcadell han destacat que “El ‘Concert per la Llibertat. 2014: fem-ho possible’ serà un gran esdeveniment de país, un clam de la societat civil per reclamar, a través del llenguatge universal de la música, el dret del poble català i de tots els pobles del món a poder decidir lliurement i democràtica el propi futur”. Casals i Forcadell, que han agraït la col·laboració del Futbol Club Barcelona per fer possible l’esdeveniment, han recordat que l’11 de setembre de 2012, més d’un milió de persones es van manifestar a Barcelona amb el desig de poder exercir la pròpia sobirania cap a l’estat propi i que aquest concert vol ser, precisament, una nova ocasió perquè la veu del poble sigui escoltada dins i fora de Catalunya.
El ‘Concert per la Llibertat. 2014: fem-ho possible” serà un espectacle inèdit que farà un recorregut per diverses cançons que formen part de l’imaginari col·lectiu del país i d’arreu del món que han servit per reclamar la llibertat de les persones i dels pobles. Entre aquestes cançons n’hi haurà algunes de les més emblemàtiques de Lluís Llach, interpretades pel propi autor i per artistes de diversos països i diverses generacions.  La direcció artística i escenogràfica del “Concert per la Llibertat. 2014: Fem-ho possible” és a càrrec de Lluís Danés i Gerard Quintana. La direcció musical anirà a càrrec de Carles Cases, Dani Espasa, i Xavi Lloses.
Les entrades, que es es posaran a la venda a partir de 12 euros, amb diversos preus segons la ubicació de les localitats en el Camp Nou, es podran comprar a partir del migdia del 3 de juny a través del web www.concertperlallibertat.cat i dels canals TresC, Telentrada i Atrápalo.