
30 nov. 2011 Temporada Alta encara la traca final de la programació musical amb diversos concerts de grups catalans i internacionals
El rock i la cançó D'autor posen punt i final al cicle de concerts al Tourmix amb els recitals D'Els Surfing Sirles i Esperit!
Després D’una llarga i intensa programació, Temporada Alta posa punt i final al cartell musical D’enguany amb quatre concerts que inclouen la música catalana D’Els Surfing Sirles + Esperit!; L’espanyola, amb la presentació de La orilla de tu pelo de Niña Pastori, i la internacional, amb dues propostes ben diferenciades: The DØ i Tiken Jah Fakoly. La programació musical del festival 2011, formada per 18 concerts, ha tingut com a finalitat, per una banda, promoure la música catalana del país -amb el cicle de concerts a la sala Platea?Tourmix o la programació de grups consagrats catalans com Antònia Font o Sopa de Cabra- i, per L’altra, oferir al públic L’oportunitat de veure en directe altres grups nacionals i internacionals com Russian Red, Vetusta Morla, Buena Vista Social Club o Two Many djs.
Dijous 1 de desembre a les 23 hores Els Surfing Sirles i Esperit! inicien la traca final D’aquesta intensa programació amb L’últim concert previst dins el cicle Sala Platea-Tourmix, punt de trobada entre artistes i públic durant tot el festival. Aquesta darrera actuació destaca per la presentació de ‘Romaní, semen i sang’, disc en el qual Els Surfing Sirles posen el rock&roll al límit, i el projecte en solitari de Mau Boada (Esperit!), músic inclassificable que oferirà als gironins un concert del tot imprevisible.
Divendres 2 de desembre a les 21 hores serà el torn de Niña Pastori i el seu nou disc, ‘La orilla de mi pelo’ que, amb nous ritmes més llatins i pop ens endinsarà en la música espanyola més moderna i actual. Aquest nou àlbum, produït per Julio Jiménez ?Chaboli?, no deixa enrere les arrels flamenques de la cantant. Aquest concert tindrà lloc a L’Auditori de Girona.
Ja per acabar, el dissabte 3 de desembre, a les 21 h i a les 23 h respectivament, podrem gaudir de The DØ i Tiken Jah Fakoly en concert. Els primers, una formació francesa-finlandesa formada per Dan i Olivia, ens delitaran amb els temes del seu nou disc, Both Ways Open Jaws, que combina música clàssica i jazz sense deixar enrere altres estils com el blues, el bebop o el hip-hop. Tiken Jah Fakoly serà L’artista que clausurarà aquests 18 concerts amb el seu encomanadís reggae humanista i reivindicatiu. Portaveu de les generacions més joves, Fakoly s’ha convertit en un dels artistes més valorats i respectats al continent africà.