Temporada Alta tanca l’edició més internacional ratllant la plena ocupació

Assoleix la millor xifra d’ocupació de la història (96, 31%) amb 47.728 espectadors (44.775 de sala i 2.953 a les activitats complementàries)

Redacció.- L’edició del 25è aniversari de Temporada Alta abaixa el teló després de dos mesos i escaig de Festival en el que s’han pogut veure un centenar d’espectacles que han conformat una programació amb 32 estrenes absolutes, 28 produccions i coproduccions, 60 propostes d’autoria catalana, 27 espectacles de creació contemporània i fins a 30  muntatges  internacionals de 18 països diferents. El Festival de Tardor de Catalunya ha tornat a comptar amb el públic com a protagonista principal amb una ocupació rècord del 96,31%  en els espectacles programats i un nombre d’espectadors totals de 47.728 –comptant totes les activitats. Temporada Alta no només ha crescut a nivell de públic i ocupació sinó que l’edició d’enguany ha seguit creixent i oferint les principals novetats de la temporada en arts escèniques a 9 poblacions diferents i fins a 28 escenaris. Una de les novetats d’enguany ha estat incorporar nous espais que mai havien estat seu del Festival, dels quals 14 han estat escenaris no convencionals, contribuint així a escampar Temporada Alta per tota la ciutat més enllà dels teatres.

A la presentació del festival es van anunciar 100 espectacles i 163 funcions però finalment s’han representat 99 espectacles (s’ha suspès El buit de cia. Estampades i cia. Impàs per decisió artística de les companyies) i el total de representacions ha estat de 194 (31 més de les previstes inicialment), responent a la gran demanda d’entrades i equilibrant l’oferta i la demanda. A aquests números s’hi han d’afegir els 10 dies d’exhibició de la instal·lació No em va fer Joan Brossa de Cabosanroque, que han suposat un total de 106 passis i les 20 representacions fetes fins ara a escoles de Girona i Salt de l’espectacle La llavor del foc, de Carlota Subirós i Babou Cham, muntatge que es seguirà representant durant el mes de  gener als centres educatius.

Aquestes  primeres  xifres  confirmen  la  bona  salut  del  festival  gironí,  i  responen  a     una programació d’alt nivell, polítiques de fidelització i proximitat amb l’espectador, la gestió diària de l’oferta d’espectacles i una clara aposta per la internacionalització, amb l’objectiu de ser un certamen de referència a l’Estat espanyol i Europa.