Vint-i-sis cantants/actors apropen L’'òpera al públic amb L’'espectacle Operetta

El muntatge, que també es podrà veure al Teatre de Bescanó el 26 i 27 de novembre, està coproduït per EL CANAL Centre D'Arts Escèniques de Salt/Girona

Coproduït per EL CANAL, Centre D’Arts Escèniques de Salt/Girona, Operetta ofereix una peculiar, divertida i exquisida aproximació al món de L’òpera a través de L’humor i, per tot això, és un espectacle dirigit tant a adults com a nens. El muntatge, que ja s’ha pogut veure al TNC i al Teatre Poliorama de Barcelona, amb un èxit aclaparador, està dirigit per Jordi Purtí (direcció escènica) i David Costa (direcció musical), i interpretat per la formació de Banyoles Cor de Teatre. Els propers 19 i 20 de desembre, aquesta completa proposta musical es podrà veure al Teatre Municipal de Girona.
 
Operetta es basa en el cant, el gag teatral i L’humor. Un humor que no perd mai el respecte al  món operístic. L’espectacle està farcit D’elements còmics que, juntament amb la posada en escena i la força dels 26 cantants/actors que interpreten el repertori a cappella, es converteixen en una experiència única ja que és el resultat de L’encreuament del ritme i L’expressivitat del  teatre còmic, amb la delicadesa i la bellesa de L’òpera. A Operetta els cantants sumen, a la dificultat vocal, el repte de ser alhora actors i actius. Les tècniques teatrals a les quals recorren són bàsicament el mim i  els recursos propis del clown: es mouen coreogràficament al ritme de les peces per explicar-nos el què, L’on, el com  i a qui li succeeixen les diferents situacions. Tot plegat, sense un gran suport escenogràfic, però sí visual. Així doncs, Operetta no és només teatre, o només òpera… és ambdues coses alhora.
Etiquetes: